Jump to content

Criar vetor numa classe e usar variavel de outra classe


MigaMG93
 Share

Recommended Posts

Tenho uma classe jogador onde são escritos o nome dos jogadores cada vez que alguem quer jogar.

Queria criar um vetor de 10 lugares que consoante alguem jogasse o seu nome fosse guardado no vetor...como faço?

uma classe vetor ou faço uma classe onde crio o vetor la dentro?

Jogador.h

#pragma once
#include <string.h>
#include <iostream>
#include "Tabuleiro.h"
#include <ctype.h>
#include "Pessoa.h"

using namespace std;

class Jogador : public Pessoa
{
private:
char simbolo;
int id;
int JogosT;
int vitorias;
int vitorias2;
int EXP;
float MinutosJogo;

public:
Jogador();

friend ostream & operator <<(ostream &os, Jogador J);
friend istream & operator >>(istream &is, Jogador &J);

void SetSimbolo(char);
char GetSimbolo() { return simbolo; }

void Setid(int d) { id = d; }
int Getid() { return id; }

virtual void SetEXP(int y) { EXP = y; }
virtual int GetEXP() { return EXP; }

void Setjt(int s) { JogosT = s; }
int Getjt() { return JogosT; }

void SetMin(float r) { MinutosJogo = r; }
float GetMin() { return MinutosJogo; }

void Setvic(int a) { vitorias = a; }
int Getvic() { return vitorias; }

void Setvic2(int h) { vitorias2 = h; }
int Getvic2() { return vitorias2; }

void Random_Simbolo();

void Testar();

virtual bool Jogada(Tabuleiro *T);

virtual void JogadaPC(Tabuleiro *T);

~Jogador();
};

Jogador.cpp

#include "stdafx.h"
#include "Jogador.h"
#include "Ponto.h"
#include "Tabuleiro.h"
#include <sstream>

Jogador::Jogador()
{
id = 0;
JogosT = 0;
vitorias = 0;
vitorias2 = 0;
MinutosJogo = 0;
EXP = 0;
}

ostream & operator << (ostream &os, Jogador J) {

cout << endl << "-Nome: " << J.GetNome() << endl;
cout << "-Simbolo: " << J.GetSimbolo() << endl;

return os;

}

istream & operator >> (istream &is, Jogador &J) {

string aux;

cout << endl << "Nome do jogador: ";
getline(cin, aux);
J.SetNome(aux);

return is;
}

void Jogador::SetSimbolo(char a) { simbolo = a; }

void Jogador::Testar(){

string g;

cout << endl << "Nome do jogador: ";
getline(cin, g);
SetNome(g);
}
Edited by apocsantos
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site you accept our Terms of Use and Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.