Jump to content

Web Service vs Factory


blck
 Share

Recommended Posts

Boas pessoal tou a desenvolver uma aplicaçao movel com uma base de dados sql server que vai ser acedida por empresas diferentes e claro cada empresa tem uma connection diferente, a minha duvida está na sua ligação

Se faço um Web Service para fazer a ponte de ligação, se crio uma factory que vai consultar um ficheiro de configurações que de acordo com a connectionstring me redireciona para o sitio correcto...

Link to comment
Share on other sites

Depende de como vais fazer a distribuição, mas o ideal seria dares um token diferente a cada empresa que envias no header na altura do pedido. Convém é que utilizes um protocolo seguro para a comunicação (como HTTPS).

De qualquer forma, esse token não deveria ser estático, pelo que deves ter alguma forma de credenciais que possam ser inseridas para renovar o token de tempos a tempos.

Edited by KTachyon

“There are two ways of constructing a software design: One way is to make it so simple that there are obviously no deficiencies, and the other way is to make it so complicated that there are no obvious deficiencies. The first method is far more difficult.”

-- Tony Hoare

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site you accept our Terms of Use and Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.