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Metaluim

Humble Indie Bundle - Paga o que quiseres por 5 clássicos do movimento indie

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Metaluim

http://www.wolfire.com/humble

Humble update: open source extension (5/11/10)

The Humble Indie Bundle experiment has been a massive success beyond our craziest expectations. So far, 131,713 generous contributors have put down an incredible $1,209,661. Of this, contributors chose to allocate 30.89% to charity: $373,635 for the Electronic Frontier Foundation and Child's Play Charity. I have made a page for the full breakdown including credit card fees in a JSON format here (json).

Now it's our turn to give back. As of 5/11/10, Aquaria, Gish, Lugaru HD, and Penumbra Overture pledge to go open source. We are preparing the sources right now and will be releasing them ASAP. We spent last night preparing Lugaru and it is available now. The code is still a little rough (no Visual Studio project yet, for instance) but hopefully with the help of the community we can rapidly make it more accessible to everyone.

Note, the games will be "free as in 'free speech', not as in 'free beer'": see each license for the full, finalized details as they come out very hopefully this week -- stay tuned. It is the underlying code that will be made available to everyone.

Feel free to continue donating to charity, to the developers, or any combination thereof below. We will still be distributing humble bundles to anyone who contributes.

Basicamente, podes pagar o que quiseres por estes 5 (excelentes) jogos independentes (sem a ajuda financeira de nenhuma distribuidora) e distribuir o dinheiro como quiseres: Para caridade, para os desenvolvedores ou para os dois. Eu aconselho vivamente a aproveitarem esta oportunidade (para quem gosta de bons jogos) e experimentarem pelo menos o Penumbra Overture: desde do Silent Hill 2 que nenhum jogo que metia tanto medo :)

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pedrosorio

Excelente iniciativa. Btw, olhar para as estatísticas da contribuição média por SO :)


Não respondo a dúvidas por mensagem.

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Tharis

Alguém conseguiu/consegue compilar o Lugaru em Mac? Tanto pela consola como pelo Xcode que tenho erros.

Na consola diz-me que falta o float.h e coisas do género, mas já verifiquei e tá lá tudo.

No Xcode tenho uns erros de linking estranhos...

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Metaluim

Eles provavelmente não incluíram os componentes gráficos (modelos, texturas, etc...) daí mesmo que consigas compilar, não vais conseguir correr. O código é mais pelo motor do que o jogo em si.

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Tharis

Eles provavelmente não incluíram os componentes gráficos (modelos, texturas, etc...) daí mesmo que consigas compilar, não vais conseguir correr. O código é mais pelo motor do que o jogo em si.

Ainda não checkei o conteúdo, só quis ver se conseguia compilar. Eles dizem que para compilar basta fazer o make, ou seja, penso que devem ter lá tudo necessário para compilar.

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