esquiso Posted August 19, 2009 at 12:28 PM Report #283801 Posted August 19, 2009 at 12:28 PM Pidgin Site: http://pidgin.im/ Licença: GPL Descrição: "Pidgin is a chat program which lets you log in to accounts on multiple chat networks simultaneously. This means that you can be chatting with friends on MSN, talking to a friend on Google Talk, and sitting in a Yahoo chat room all at the same time." Funcionalidades: "Pidgin is compatible with the following chat networks out of the box: AIM, ICQ, Google Talk, Jabber/XMPP, MSN Messenger, Yahoo!, Bonjour, Gadu-Gadu, IRC, Novell GroupWise Messenger, QQ, Lotus Sametime, SILC, SIMPLE, MySpaceIM, and Zephyr. It can support many more with plugins." Dependências: Depende dos protocolos e das funcionalidades escolhidas aquando da compilação, mas contem sempre com o GTK2. Instalação: Pelo vosso package manager ou via sources Este tópico não será tanto para apresentar o pidgin mas sim para ir seguindo o seu desenvolvimento. Este tópico foi criado na altura quem que uma nova série de releases chega (a 2.6.x) e são introduzidas novas features bastante importantes, entre as quais: libpurple: - Theme support in libpurple thanks to Justin Rodriguez's summer of code project, with some minor additions and cleanups from Paul Aurich. - Voice & Video framework in libpurple, thanks to Mike Ruprecht's summer of code project in 2008. MSN: - Add support for receiving handwritten (ink) messages on MSN. (Chris Stafford, Gal Topper, and Elliott Sales de Andrade) - Add support for receiving audio clips on MSN. (Chris Stafford, Gal Topper, and Elliott Sales de Andrade) XMPP: - Voice & Video support with Jingle (XEP-0166, 0167, 0176, & 0177), voice support with GTalk and voice and video support with the GMail web client. (Mike "Maiku" Ruprecht) - Google Talk mail notifications should now work for people for whom they inexplicably did not. (Thanks to yukam for determining the reason) Entre bastantes outras. O changelog pode ser lido aqui
Triton Posted August 19, 2009 at 02:26 PM Report #283809 Posted August 19, 2009 at 02:26 PM Finalmente features novas em relação ao protocolo do MSN. 🙂 <3 life
esquiso Posted August 21, 2009 at 03:17 PM Author Report #284061 Posted August 21, 2009 at 03:17 PM Tenho a dizer que as chamadas entre users do GTalk funcionam que nem um mimo.
MacgyverPT Posted August 25, 2009 at 03:44 PM Report #284478 Posted August 25, 2009 at 03:44 PM Eu continuo com a mesma lentidao em transferir dados de/para contas MSN...
pedrotuga Posted August 25, 2009 at 09:56 PM Report #284550 Posted August 25, 2009 at 09:56 PM Woot! Assim sim. Isto é que é! Para mim, o suporte para voz é a grande novidade, mas realmente não é a única. Bem impressionante. Voice & Video framework in libpurple MMmmm... não sei se percebi bem, mas isto não era um requisito para o suporte de voz para qualquer caso?
Recommended Posts