Jump to content

Revista PROGRAMAR

  • entries
    199
  • comment
    1
  • views
    152,284

Contributors to this blog

Classes de infraestrutura: a classe Using


Em Object Oriented Programming (OOP), classes utilitárias são de evitar. O mesmo se pode dizer de métodos estáticos.
Um bom design OOP deve procurar que cada objeto represente uma entidade real, uma parte do todo que é o software, com uma responsabilidade bem definida e uma vida útil determinada pelo exercício dessa responsabilidade, e não mais do que isso. Uma classe utilitária ou um método estático acabam por ir contra o exercício desse objetivo.

No entanto, podemos separar o nosso design em duas partes distintas: domínio do problema e infraestrutura.

Ler mais…

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site you accept our Terms of Use and Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.