• Revista PROGRAMAR: Já está disponível a edição #53 da revista programar. Faz já o download aqui!

djthyrax

EACoder, the equation art web application, is now available under the GPL

7 mensagens neste tópico

EACoder, the equation art web application, is now available under the GPL.

Equation art is a technique where an image is defined by mathematical functions (equations). Each pixel's colour is set by feeding its X and Y values (its position) into the functions - the result is the pixel's colour, in number form.

EACoder is a web application that I wrote to take care of the donkey-work for me. It takes care of loops and files and such, so the user just has to supply the equations (in program form).

EACoder has always been free to use, but the code (the instructions that tell a computer what EACoder wants it to do) was (sorta) secret. I've finally developed EACoder to the point where the code is readable and almost elegant. Therefore, I've now released EACoder under the GPL. This means it's freely available, source code and all. You can do pretty much anything to it except lock it up or claim you wrote it. Oh, and you can use it.

For those who didn't notice the links scattered throughout...

-EACoder is here

-EACoder source code is here

If you want help getting your mind around equation art (or if you've got any questions about equation art or EACoder), feel free to ask me here or elsewhere. Oh, and Storm has an 'equation art' category and an 'equationartists' group. I'm pretty sure we're the only site that does, and I didn't even create them :biggrin:

Fonte: http://www.storm-artists.net/news/163/

Já tive a brincar com isto e eis um resultado :biggrin:

<version>v1.0</version>

<(0,600)=>(0,600)@600x600>

<setup>

//This code is executed once. This is where you can create your own functions etc.

//Here is an example of a custom function - feel free to use it in your code

function sum($n) {

return $n/2 * ($n + 1);

}

</setup>

<loop>

//This code is executed for each pixel. Example loop code:

$green = sum(sqrt(sum($x) / ($y+1)));

$blue = sum(sqrt($x * $y));

$red = (255-$green)*$blue/255;

$green = 0;

</loop>

<fit>mod256</fit>

(Para ver a brincadeira, guardar este quote num .txt e enviar para lá como config. :))

0

Partilhar esta mensagem

Link para a mensagem
Partilhar noutros sites

Bem.. o gajo que escreveu isso...Podia-lhe dar para pior.

Nao, estou a brincar até acho estas brincadeiras engraçadas. Mas o AA tem mais pinta, ver link acima.

0

Partilhar esta mensagem

Link para a mensagem
Partilhar noutros sites

cool!

Olha la, esse site é o quê? é estilo deviantart?

Sim, mas sem as politiquices da treta. :) Só por coincidencia, o site está alojado na mesma máquina que a PTsec :)
0

Partilhar esta mensagem

Link para a mensagem
Partilhar noutros sites

Perdoem-me a ignorâcia, e o OT, djthyrax, de que é que estás a falar?

Houve algumas complicações com o deviantart?

0

Partilhar esta mensagem

Link para a mensagem
Partilhar noutros sites

Perdoem-me a ignorâcia, e o OT, djthyrax, de que é que estás a falar?

Houve algumas complicações com o deviantart?

O deviantART não tem nenhuma complicação nova, tem apenas as do costume: diferenciação no tratamento dos vários membros, bans à toa por motivos mesquinhos a membros exemplares e algum staff incompetente que chegou e ocupa os seus cargos voluntariamente, de má vontade, faz o trabalho mal e porcamente e ainda recebem prendas por isso. :)
0

Partilhar esta mensagem

Link para a mensagem
Partilhar noutros sites

Crie uma conta ou ligue-se para comentar

Só membros podem comentar

Criar nova conta

Registe para ter uma conta na nossa comunidade. É fácil!

Registar nova conta

Entra

Já tem conta? Inicie sessão aqui.

Entrar Agora